object(WP_Post)#21984 (24) {
  ["ID"]=>
  int(65098)
  ["post_author"]=>
  string(4) "1669"
  ["post_date"]=>
  string(19) "2023-01-31 18:45:45"
  ["post_date_gmt"]=>
  string(19) "2023-01-31 17:45:45"
  ["post_content"]=>
  string(6676) "

Live e-commerce to innowacyjne podejście do sprzedaży, które wykorzystuje funkcje transmisji online dostępne na platformach internetowych i mediach społecznościowych do prowadzenia sprzedaży i promowania produktów w czasie rzeczywistym. 

Obszary przewagi e-handlu nad handlem tradycyjnym 

Umożliwia sprzedawcom atrakcyjną prezentację produktów podczas transmisji na żywo, interaktywny kontakt z klientami oraz adresowanie ich bieżących pytań. Dzięki temu tworzy angażujące i spersonalizowane doświadczenia zakupowe dla klientów oraz umożliwia sprzedawcom zwiększenie wartości sprzedaży. 

Sprzedawcy swoimi działaniami budują własną społeczność i stają się dla swoich klientów pewnego rodzaju influencerami czy znajomymi, których poza prezentacją produktu i jego sprzedażą interesuje również to, gdzie klient jedzie na wakacje lub jaką pije kawę. 

Rynek live e-commerce w Polsce zyskuje na popularności 

Live e-commerce jest w Polsce stosunkowo nowym zjawiskiem, które już wykazało znaczny wzrost i potencjał na przyszłość. Wartość tego rynku w Polsce, przy założeniu podobnego udziału tego segmentu w całym rynku e-commerce jak w USA (1,9%), została w 2022 r. oszacowana na 429 mln USD .

Sprzedaż live e-commerce w Polsce jest prowadzona zarówno przez marki, butiki, jak i indywidualnych sprzedawców, działających w różnych branżach. Najczęściej kupowanymi produktami na transmisjach sprzedażowych live są odzież, biżuteria, kosmetyki, elektronika, artykuły dla dzieci, artykuły gospodarstwa domowego i gadżety . 

Wraz z coraz większą liczbą firm interesujących się zakupami na żywo i rosnącym wykorzystaniem urządzeń mobilnych, prawdopodobne jest, że popularność e-commerce na żywo w Polsce będzie nadal rosła, podążając za trendami widocznymi na rynku azjatyckim i amerykańskim . Według badań , jedynie około 40% polskich internautów miało dotychczas kontakt z transmisją live e-commerce, co świadczy o tym, że potencjał wzrostu cały czas jest duży.

Najpopularniejszą platformą do sprzedaży na żywo jest Facebook, na którym w grudniu 2022 roku działało w Polsce ponad 24 mln aktywnych użytkowników, co przekłada się na ok. 64% populacji całego kraju. 

Z szacunków wynika, że na samym Facebooku działa ok. 6000 butików prowadzących regularne transmisje na żywoNajwiększe z nich potrafią podczas jednej transmisji dotrzeć do kilkuset tysięcy widzów i zdobyć nawet ponad 60 tysięcy komentarzy. Bardzo popularne są też grupy sprzedażowe dla osób prowadzących transmisje sprzedażowe na żywo, których liczbę w Polsce szacuje się obecnie na ponad 40. Najpopularniejsze grupy potrafią liczyć ponad 70 tysięcy członków, a dziennie pojawia się tam nawet ok. 600 postów.

Live e-commerce w mediach społecznościowych 

Jednym z kluczowych czynników napędzających rozwój e-commerce na żywo w Polsce jest rozwój mediów społecznościowych, takich jak Facebook Live i Instagram Live. Platformy te zapewniają firmom prosty i ekonomiczny sposób dotarcia do klientów, a funkcja transmisji na żywo pozwala im prezentować swoje produkty w bardziej atrakcyjny sposób. Transmisje sprzedażowe przyczyniają się do wzrostu zakupów impulsywnych oraz zapewniają bardziej osobisty kontakt ze sprzedawcą. 

Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do wzrostu popularności zakupów na żywo w Polsce jest wygoda, jaką oferują one konsumentom. Dzięki możliwości robienia zakupów w zaciszu własnego domu, transmisje na żywo eliminują potrzebę fizycznych wizyt w sklepie i pozwalają na bardziej wydajne i usprawnione zakupy. Było to szczególnie atrakcyjne dla konsumentów podczas pandemii COVID-19, ponieważ pozwalało im uniknąć zatłoczonych sklepów stacjonarnych i przestrzegać wytycznych dotyczących dystansu społecznego.

Pandemia COVID-19 przyspieszyła rozwój rynku live e-commerce w Polsce. Handel elektroniczny na żywo był w stanie wypełnić lukę pozostawioną przez zamknięcie sklepów stacjonarnych, ponieważ umożliwiał klientom oglądanie produktów na żywo, zadawanie pytań i interakcję ze sprzedawcami.

Aktualnie w związku sytuacją gospodarczą w kraju i wysokimi cenami energii obserwujemy, że coraz więcej sprzedawców zamyka swoje sklepy stacjonarne i decyduje się całkowicie przejść na sprzedaż internetową, wykorzystując również oczywiście rozwiązania live e-commerce. Znane nam są przypadki, w których właściciel zdecydował się zamknąć 12 sklepów stacjonarnych, przeszedł całkowicie na sprzedaż online, a dzięki temu jego przychody wzrosły. 

Wyzwania rynku live e-commerce w Polsce

Pomimo rosnącej popularności, rynek e-commerce na żywo w Polsce stoi także przed pewnymi wyzwaniami. Jednym z nich jest brak jasnych regulacji i norm, który może wpływać na poziom zaufania klientów do tej formy zakupów oraz sprzedawców. Ponadto, rynek handlu elektronicznego na żywo jest bardzo konkurencyjny, a wielu sprzedawców detalicznych walczy o uwagę konsumentów. 

Przewidujemy, że wzorem rynków azjatyckich oraz USA w najbliższym czasie powstaną dedykowane platformy zrzeszające sprzedawców na żywo, które wprowadzą jasne zasady współpracy. W samych Chinach takich platform jest kilkaset. 

Jednak obecnie, aby stawić czoła wyzwaniom i przyspieszyć rozwój swojej sprzedaży, ważne jest, aby detaliści zajmujący się handlem elektronicznym na żywo w Polsce skupili swoje działania na budowaniu zaufania i wiarygodności wśród konsumentów. Można to osiągnąć poprzez przejrzystą i uczciwą komunikację, oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doskonałą obsługę klienta, zapewniającą również możliwość zwrotu zakupionego produktu. 

Autor: Maciej Czerwiński, Co-Founder w Kupuje.Live

Źródło: Infor.pl

" ["post_title"]=> string(32) "Czym jest e-handel w wersji live" ["post_excerpt"]=> string(0) "" ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(34) "czym-jest-e-handel-w-wersji-live-2" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2023-01-31 18:45:45" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2023-01-31 17:45:45" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(62) "https://synergia.wz.uw.edu.pl/?post_type=articles&p=65098" ["menu_order"]=> int(0) ["post_type"]=> string(8) "articles" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }

Artykuły

Czym jest e-handel w wersji live

Live e-commerce to innowacyjne podejście do sprzedaży, które wykorzystuje funkcje transmisji online dostępne na platformach internetowych i mediach społecznościowych do prowadzenia sprzedaży i promowania produktów w czasie rzeczywistym. 

Obszary przewagi e-handlu nad handlem tradycyjnym 

Umożliwia sprzedawcom atrakcyjną prezentację produktów podczas transmisji na żywo, interaktywny kontakt z klientami oraz adresowanie ich bieżących pytań. Dzięki temu tworzy angażujące i spersonalizowane doświadczenia zakupowe dla klientów oraz umożliwia sprzedawcom zwiększenie wartości sprzedaży. 

Sprzedawcy swoimi działaniami budują własną społeczność i stają się dla swoich klientów pewnego rodzaju influencerami czy znajomymi, których poza prezentacją produktu i jego sprzedażą interesuje również to, gdzie klient jedzie na wakacje lub jaką pije kawę. 

Rynek live e-commerce w Polsce zyskuje na popularności 

Live e-commerce jest w Polsce stosunkowo nowym zjawiskiem, które już wykazało znaczny wzrost i potencjał na przyszłość. Wartość tego rynku w Polsce, przy założeniu podobnego udziału tego segmentu w całym rynku e-commerce jak w USA (1,9%), została w 2022 r. oszacowana na 429 mln USD .

Sprzedaż live e-commerce w Polsce jest prowadzona zarówno przez marki, butiki, jak i indywidualnych sprzedawców, działających w różnych branżach. Najczęściej kupowanymi produktami na transmisjach sprzedażowych live są odzież, biżuteria, kosmetyki, elektronika, artykuły dla dzieci, artykuły gospodarstwa domowego i gadżety . 

Wraz z coraz większą liczbą firm interesujących się zakupami na żywo i rosnącym wykorzystaniem urządzeń mobilnych, prawdopodobne jest, że popularność e-commerce na żywo w Polsce będzie nadal rosła, podążając za trendami widocznymi na rynku azjatyckim i amerykańskim . Według badań , jedynie około 40% polskich internautów miało dotychczas kontakt z transmisją live e-commerce, co świadczy o tym, że potencjał wzrostu cały czas jest duży.

Najpopularniejszą platformą do sprzedaży na żywo jest Facebook, na którym w grudniu 2022 roku działało w Polsce ponad 24 mln aktywnych użytkowników, co przekłada się na ok. 64% populacji całego kraju. 

Z szacunków wynika, że na samym Facebooku działa ok. 6000 butików prowadzących regularne transmisje na żywoNajwiększe z nich potrafią podczas jednej transmisji dotrzeć do kilkuset tysięcy widzów i zdobyć nawet ponad 60 tysięcy komentarzy. Bardzo popularne są też grupy sprzedażowe dla osób prowadzących transmisje sprzedażowe na żywo, których liczbę w Polsce szacuje się obecnie na ponad 40. Najpopularniejsze grupy potrafią liczyć ponad 70 tysięcy członków, a dziennie pojawia się tam nawet ok. 600 postów.

Live e-commerce w mediach społecznościowych 

Jednym z kluczowych czynników napędzających rozwój e-commerce na żywo w Polsce jest rozwój mediów społecznościowych, takich jak Facebook Live i Instagram Live. Platformy te zapewniają firmom prosty i ekonomiczny sposób dotarcia do klientów, a funkcja transmisji na żywo pozwala im prezentować swoje produkty w bardziej atrakcyjny sposób. Transmisje sprzedażowe przyczyniają się do wzrostu zakupów impulsywnych oraz zapewniają bardziej osobisty kontakt ze sprzedawcą. 

Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do wzrostu popularności zakupów na żywo w Polsce jest wygoda, jaką oferują one konsumentom. Dzięki możliwości robienia zakupów w zaciszu własnego domu, transmisje na żywo eliminują potrzebę fizycznych wizyt w sklepie i pozwalają na bardziej wydajne i usprawnione zakupy. Było to szczególnie atrakcyjne dla konsumentów podczas pandemii COVID-19, ponieważ pozwalało im uniknąć zatłoczonych sklepów stacjonarnych i przestrzegać wytycznych dotyczących dystansu społecznego.

Pandemia COVID-19 przyspieszyła rozwój rynku live e-commerce w Polsce. Handel elektroniczny na żywo był w stanie wypełnić lukę pozostawioną przez zamknięcie sklepów stacjonarnych, ponieważ umożliwiał klientom oglądanie produktów na żywo, zadawanie pytań i interakcję ze sprzedawcami.

Aktualnie w związku sytuacją gospodarczą w kraju i wysokimi cenami energii obserwujemy, że coraz więcej sprzedawców zamyka swoje sklepy stacjonarne i decyduje się całkowicie przejść na sprzedaż internetową, wykorzystując również oczywiście rozwiązania live e-commerce. Znane nam są przypadki, w których właściciel zdecydował się zamknąć 12 sklepów stacjonarnych, przeszedł całkowicie na sprzedaż online, a dzięki temu jego przychody wzrosły. 

Wyzwania rynku live e-commerce w Polsce

Pomimo rosnącej popularności, rynek e-commerce na żywo w Polsce stoi także przed pewnymi wyzwaniami. Jednym z nich jest brak jasnych regulacji i norm, który może wpływać na poziom zaufania klientów do tej formy zakupów oraz sprzedawców. Ponadto, rynek handlu elektronicznego na żywo jest bardzo konkurencyjny, a wielu sprzedawców detalicznych walczy o uwagę konsumentów. 

Przewidujemy, że wzorem rynków azjatyckich oraz USA w najbliższym czasie powstaną dedykowane platformy zrzeszające sprzedawców na żywo, które wprowadzą jasne zasady współpracy. W samych Chinach takich platform jest kilkaset. 

Jednak obecnie, aby stawić czoła wyzwaniom i przyspieszyć rozwój swojej sprzedaży, ważne jest, aby detaliści zajmujący się handlem elektronicznym na żywo w Polsce skupili swoje działania na budowaniu zaufania i wiarygodności wśród konsumentów. Można to osiągnąć poprzez przejrzystą i uczciwą komunikację, oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doskonałą obsługę klienta, zapewniającą również możliwość zwrotu zakupionego produktu. 

Autor: Maciej Czerwiński, Co-Founder w Kupuje.Live

Źródło: Infor.pl