object(WP_Post)#21105 (24) {
  ["ID"]=>
  int(52106)
  ["post_author"]=>
  string(3) "529"
  ["post_date"]=>
  string(19) "2022-02-24 13:58:43"
  ["post_date_gmt"]=>
  string(19) "2022-02-24 12:58:43"
  ["post_content"]=>
  string(2535) "

Odpowiedź na to pytanie wydaje się tak oczywista, że chciałoby się przewrotnie zapytać, czy opłaca się nie szkolić pracowników. Dla wielu przedsiębiorców w najbardziej oczywistej perspektywie krótkoterminowej szkolenie pracowników może oznaczać koszty. Jednak w szybko zmieniających się warunkach społecznych i gospodarczych przedsiębiorca po prostu nie może pozwolić sobie na niepodwyższanie kwalifikacji pracowników. Wiedzę, szczególnie specjalistyczną, trzeba uaktualniać, bo może się okazać, że organizacja oferuje przestarzałe towary czy usługi, a w konsekwencji przestaje być konkurencyjna.

Osiąganie przewagi konkurencyjnej na rynku jest możliwe nie tylko poprzez oferowanie nowoczesnych usług i towarów, ale przede wszystkim poprzez odpowiednie przygotowanie pracowników i umożliwienie im zdobycia odpowiedniej wiedzy i umiejętności, do wykorzystania w firmie. Dzięki temu przedsiębiorca może podnieść jakość wykonywanej przez pracownika pracy. W szybko zmieniających się warunkach szkolenie pracowników może również umożliwić zdobycie umiejętności praktycznych. Ponadto szkolenie pracowników przez tych ostatnich bywa postrzegane jako czynnik motywujący – buduje identyfikację z celami przedsiębiorstwa oraz pomaga zrozumieć strategię działania przedsiębiorstwa.

Niezwykle istotny jest dobór pracowników do szkolenia oraz treści i umiejętności, oferowane w ramach szkoleń. Informacje zdobyte na szkoleniach pomagają pracownikowi spojrzeć z pewnej perspektywy na swoją pracę oraz wykonywanie codziennych czynności zawodowych. Udział w szkoleniach otwartych najczęściej wiąże się z konfrontacją z umiejętnościami i kompetencjami pracowników z innych przedsiębiorstw, co może przyczyniać się do transferu nowych koncepcji, także organizacyjnych. Inwestowanie w szkolenia pracownicze wzbogaca wizerunek firmy na zewnątrz, jest ona postrzegana jako organizacja pozwalająca im się rozwijać.

Dokształcanie i uzupełnianie kwalifikacji pracowników jest także alternatywą dla dość kosztownych procesów zwolnień i zatrudniania nowych pracowników o określonych kwalifikacjach.

W perspektywie dobre wyszkolenie pracowników może okazać się elementem, który pomoże przedsiębiorstwu działać skutecznie i zgodnie z najnowszymi trendami.

 

dr Barbara Godlewska-Bujok

Katedra Prawnych Problemów Administracji i Zarządzania

Wydział Zarządzania UW

" ["post_title"]=> string(32) "Czy warto szkolić pracowników?" ["post_excerpt"]=> string(319) "Dla wielu przedsiębiorców w najbardziej oczywistej perspektywie krótkoterminowej szkolenie pracowników może oznaczać koszty. Wiedzę, szczególnie specjalistyczną, trzeba uaktualniać, bo może się okazać, że organizacja oferuje przestarzałe towary czy usługi, a w konsekwencji przestaje być konkurencyjna." ["post_status"]=> string(7) "publish" ["comment_status"]=> string(6) "closed" ["ping_status"]=> string(6) "closed" ["post_password"]=> string(0) "" ["post_name"]=> string(29) "czy-warto-szkolic-pracownikow" ["to_ping"]=> string(0) "" ["pinged"]=> string(0) "" ["post_modified"]=> string(19) "2022-04-27 17:02:42" ["post_modified_gmt"]=> string(19) "2022-04-27 15:02:42" ["post_content_filtered"]=> string(0) "" ["post_parent"]=> int(0) ["guid"]=> string(62) "http://synergia.synermedia.pl/?post_type=articles&p=52106" ["menu_order"]=> int(32) ["post_type"]=> string(8) "articles" ["post_mime_type"]=> string(0) "" ["comment_count"]=> string(1) "0" ["filter"]=> string(3) "raw" }

Artykuły